در سال‌های کنونی تمامی وسایل و تجهیزات هوشمند شده‌اند از گوشی‌های همراه و وسایل و تجهیزات گرفته با تکنولوژی‌های جدید و بروز در اختیار کاربران خود قرار داده است.
خصوصیات گاوصندوق‌های هوشمند سرعت، کارایی و امنیت فوق‌العاده‌ای است.
این محصولات نسبت به سایر محصولات دیگر از اهرم‌های مکانیکی و قفل‌های دنده‌ای استفاده می‌شود با وجود ساده بودن و امنیت بالا میزان سطح امنیت محصولات را بالا برده است و رتبه بندی‌های امنیتی آن را ارتقا داده است.

خصوصیات گاوصندوق‌های هوشمند

گاوصندوق‌های هوشمند مانند سیستم رمزنگاری و هشدار دهنده به صورتی طراحی شده‌اند که باعث افزایش سرعت عملکرد و امنیت گاوصندوق‌ می‌شوند.

نخستین خصوصیات و ویژگی‌های هوشمند بیرون آمدن از فضای قفل و کلید همچنین دیجیتالی شدن سیستم‌های رمزنگاری است.
این دست از صندوق‌های امانات که کاملاً دیجیتالی هستند که سیستم رمزنگاری آن‌ها را وارد کردن یک رمز عبور یا با اسکن کردن اثر انگشت کار می‌کند از بهترین و مناسب‌ترین نمونه‌های صندوق اماناتی است که رمزنگاری آن‌ها بر اساس کدهای ژنتیکی است که به نام محصولات بایومتریک شناخته می‌شود.

در این نوع از محصولات دیجیتالی از کدهای ژنتیکی استفاده می‌شود که خاص است و معمولا برای تشخیص هویت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
میزان دقت گاوصندوق‌های دیجیتالی بر مبنای رمزهای بایومتریک است به صورتی که برخی از قابلیت‌هایی که در آن نهفته است در شناسایی حتی از روش DNA نیز بالاتر است.

از ویژگی گاوصندوق‌‌ هوشمند سرعت عملکرد باز و بسته شدن درب در مقایسه با دیگر محصولات به صورت قابل ملاحظه‌ای می‌باشد.
با رعایت کردن نکات فنی در محصولات دیجیتال در نوع طراحی بردهای دیجیتال محصولات ایمن‌تر هستند و قابلیت نفوذپذیری بالاتری نسبت به گاوصندوق را پیدا کرده‌اند.

قابلیت‌ها و امکانات امنیتی خاص

معمولا در صنایع از امکانات و قابلیت‌های امنیتی مختلفی استفاده می‌شود که می‌تواند منجر به افزایش سطح امنیت گاوصندوق‌های شما گردد از این نوع قابلیت‌ها می‌توانید به مواردی همچون آژیر ضد سرقت، سیستم تاخیر، سیستم گلس لاک اشاره کرد.

این ویژگی‌های امنیتی معمولا مشهور به سیستم‌های هشدار دهنده هستند که مطابق با ویژگی‌ها و قابلیت‌ها و میزان امنیت در محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در حقیقت سیستم‌های هشدار دهنده گاوصندوق یک رابط هوشمند برای پیشگیری از صدمه دیدن و آسیب رساندن به گاوصندوق یا سرقت آن می‌باشند با فعال شدن این سیستم کلیه زبانه‌های گاوصندوق تا جایی که ممکن است باز می‌شوند سپس کاملاً پلمپ می‌شوند تا جایی که باز کردن آن غیر ممکن می‌شود. در این سیستم از فرایند هوشمند استفاده شده است تنها در نمونه‌هایی که فعال کردن آپشن‌ها به صورت دستی انجام می‌گیرد.

امنیت بالا

همانطور که می‌دانید برای ساخت گاوصندوق امانات هوشمند از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید استفاده شده است به همین علت این محصولات به لحاظ امنیتی از رتبه‌ی بالاتری برخوردار هستند.

برای اطمینان در صنعت گاوصندوق همچنین سطح امنیت و کیفیت ساخت آن نیاز است که معیارهایی تحت عنوان رتبه امنیت را تعریف کنید.
بهترین میانبر برای مشتریان رتبه امنیت است که مطابق با آن از امنیت گاوصندوقی که خریداری می‌کند اطمینان دارد.

برای درجه بندی میزان امنیت تمام راهکارهایی که می‌تواند باعث نفوذ به گاوصندوق شوند.
مانند ابزارهای مکانیکی مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد. طبیعی است که محصولات هوشمند به دلیل داشتن ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که دارند بتوانند رتبه امنیت خود را افزایش دهند.

رتبه بندی گاوصندوق به عوامل مختلفی بستگی دارد با در نظر گرفتن کیفیت ساخت، نوع سیستم قفل و زبانه‌ها، ویژگی‌های امنیتی موثر همچنین آلیاژهای به کار رفته در آن تاثیرگذار است.
حتما در این مرحله با اهمیت این رتبه بندی در گاوصندوق آشنا شده‌اید.

از مراکز مهمی که رتبه امنیت گاوصندوق‌ها را مشخص می‌کنند سازمان UL آمریکا است. جالب است بدانید که استاندارد RSC مختص این سازمان است که یکی از استانداردهای بسیار مهم و سخت گیرانه در این صنعت می‌باشد که میزان رتبه بندی امنیتی آن در سطح جهانی نیز قابل قبول است.

صندوق امانات هوشمند نسبت به دیگر محصولات از قیمت پایینی برخوردار هستند.
هنگامی که یک گاوصندوق دارای رتبه امنیت بالایی است به این معنا است که مواد اولیه به کار رفته شده در آن دارای سیستم رمزنگاری و زبانه‌هایی است که در محصول با کیفیت بالایی استفاده شده است، با رشد قیمت محصول کاملاً طبیعی است.

قسمت اصلی و مهم در سیستم رمزنگاری گاوصندوق‌های هوشمند به دلیل داشتن دقت بالا و طراحی حرفه‌ای آن موضوع قیمت این محصولات صرفا به دلیل قابلیت هوشمند بودن آن محدود نمی‌شود.

انتخاب گاوصندوق هوشمند

فاکتورهای انتخاب گاوصندوق عبارت است از:

  • استفاده از برندهای مختلف
  • مشخص کردن تعداد کاربران دیجیتالی
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. استفاده از برندهای مختلف

برای خرید صندوق امانات بهترین و عاقلانه‌ترین کار خرید از برندهای معتبر مثل برند گاوصندوق کاوه است که ضامن کیفیت و امنیت قفل صندوق شما است با آگاهی از سطح امنیت و قابلیت نفوذ به سیستم قفل الکترونیک که لازمه‌ی اطلاعات تخصصی در حوزه طراحی بردهای الکترونیکی است.
از دلایل اینکه شما بخواهید به میزان امنیت محصولات خود پی ببرید لازم است حتما قفلی که برای برند گاوصندوق خود خریداری می‌کنید حتما از برندهای معروف و معتبر باشد.

2. مشخص کردن تعداد کاربران دیجیتالی

کلیه محصولات هوشمند و دیجیتالی می‌بایستی چند منظوره باشند.
چنانچه که برخی از سیستم‌های امنیتی هوشمند برای شما مهم و حیاتی است باید قفل چند منظوره سفارش دهید این محصولات از دو کاربر تا ده کاربر می‌تواند متفاوت عمل کند.

3. پشتیبانی و خدمات پس از فروش

با توجه به اینکه خدمات پس از فروش برای تمامی محصولات لازم و ضروری است و معمولا یکی از سوالات رایجی است که مشتریان هنگام فراموش کردن رمز عبور یا گم کردن کلید گاوصندوق دارند.
رفع و از بین بردن این قبیل از مشکلات در حوزه وظایف خدمات پس از فروش این محصول قرار می‌گیرد.

برای خرید این نوع محصول فوق امنیتی که بیشتر به صورت وارداتی است باید دقت کنید که حتما از نمایندگی‌ها رسمی و معتبر خرید خود را انجام دهید تا در صورت بروز هرگونه مشکلی اقدامات لازم صورت گیرد.

سیستم‌های ایمنی گاوصندوق‌های هوشمند محصولات جدید هستند که در آن‌ها از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است که می‌تواند میزان امنیت افراد را افزایش دهد.
شاید برایتان جالب باشد که گاوصندوقی داشته باشید که در آن از کلید و اهرم خبری نیست این دست از محصولات به صورتی طراحی و تولید شده‌اند که کاملاً دیجیتالی می‌باشند و کارکردن با آن بسیار ساده و راحت است و ضریب امنیت بالایی نیز برخوردار است این نوع از محصولات بهترین گزینه برای کارهای فوق امنیتی است در صورتی که طراحی و تولید آن به خوبی انجام شود این قابلیت را دارند که در یک محصول فوق امن لقب بگیرند.