افراد زیادی هستند که به دنبال استفاده از گاوصندوق می‌روند، تلاش می‌کنند تا از آن‌ها در فضای متفاوتی استفاده کنند.
به دلیل اینکه استفاده از گاوصندوق افزایش پیدا کرده است، پس تولیدکنندگان گاوصندوق تلاش می‌کنند، بتوانند گاوصندوق‌هایی را متناسب با نیاز افراد تهیه کنند، آن‌ها را در اختیار افراد قرار دهند.

امروزه گاوصندوق‌های متفاوتی در بازار وجود دارند مثل گاوصندوق کاوه هر کدام از آن‌ها کاربری خاصی دارند، در مکان‌های متفاوتی از آن‌ها استفاده می‌شود.
امروزه به دلیل اینکه همه افراد جامعه نیاز به استفاده از گاوصندوق‌ها دارند، پس گاوصندوق‌ها در فضاهای متفاوت تجاری و مسکونی وجود دارد.
نکته‌ای که درباره گاوصندوق‌ها وجود دارد، این است، تمامی شرکت‌ها و اداره‌ها می‌توانند از انواع سایزهای گاوصندوق استفاده کنند.

مثلاً فضاهایی مانند اداره‌ها، مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها یا فروشگاه‌های بزرگ نیاز دارند تا از یک گاوصندوق بسیار بزرگ مانند گاوصندوق بایگانی استفاده کنند. فضاهای متفاوت نیاز به استفاده از گاوصندوق‌های متفاوت است. اگر فضایی ذخیره‌سازی برای افراد یک موضوع با اهمیتی باشد، پس گاوصندوق‌های بایگانی هم به عنوان بهترین گاوصندوق‌ها برای فضاهای این چنینی هستند.

باید بدانید که بین گاوصندوق‌های بایگانی با گاوصندوق‌های معمولی یک سری تفاوت‌های بسیار با اهمیتی وجود دارد. گاوصندوق بایگانی چندین برابر نسبت به گاوصندوق معمولی فضای ذخیره‌سازی دارد.

افراد متناسب با فضای کاری خودشان می‌توانند تعداد زیادی زونکن، پوشه و مدارکی را درون این گاوصندوق‌ها قرار دهند، از آن‌ها استفاده کنند.

در واقع در فضاهای متفاوتی که تعداد لوازمی که افراد از آن‌ها نگهداری می‌کنند، بسیار زیاد است، پس به همین دلیل لازم است تا دسترسی بسیار عالی به این مدارک وجود داشته باشد، افراد بتوانند به راحتی به آن چیزی که می‌خواهند دسترسی پیدا کنند.

گاوصندوق‌های بایگانی از سری گاوصندوق‌های بسیار بزرگی هستند، در فضاهای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند.
باید بدانید گاوصندوق‌های بایگانی از سری گاوصندوق‌های پر استفاده و پرکاربرد هستند که به صورت یک جداره تهیه می‌شوند، در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

یک عیبی که درون گاوصندوق‌های بایگانی وجود دارد، این است که قابلیت نسوز بودن ندارند.
اگر بخواهیم شرایط مشابهی را برای گاوصندوق‌ها در نظر بگیریم، گاوصندوق‌های بایگانی که یک جداره دارند، نسبت به گاوصندوق‌های بایگانی نسوز قیمت مناسب‌تری دارند.

برای در گاوصندوق‌های بایگانی معمولاً قفل‌های متفاوتی را در نظر می‌گیرند.

شما متناسب با نیاز خودتان می‌توانید یک قفلی را برای گاوصندوق بایگانی انتخاب کنید. معمولاً تلاش می‌کنند تا بتوانند از قفل‌های دیجیتالی استفاده کنند، در برابر سرقت امنیت گاوصندوق را افزایش دهند.

ولی باید بدانید که گاوصندوق‌های بایگانی یک جداره به دلیل اینکه در بدنه آن‌ها عایق کافی به کار نبردند، پس به همین دلیل در زمان آتش سوزی گرما به راحتی به فضای درونی وارد می‌شود.

آتش سوزی باعث می‌شود، مدارک و محتویات آن از بین برود.
یکی از مشخصات گاوصندوق بایگانی قابلیت نفوذناپذیری است. متاسفانه گاوصندوق‌های بایگانی به دلیل اینکه از یک لایه تهیه شده‌اند، پس نسبت به گاوصندوق‌های دیگر قابلیت نفوذ بیشتری دارند، سارقان به راحتی می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های برش آن‌ها را برش دهند و به محتویات درون آن نفوذ پیدا کنند.

گاوصندوق‌های بایگانی یک جداره از نظر وزنی بسیار سبک هستند، برای جابجایی می‌توانند عملکرد عالی داشته باشند، افراد می‌توانند آن را جابجا کنند.

مشخصات گاوصندوق بایگانی

همانطور که در ابتدای این نوشته برای شما توضیح دادیم، گاوصندوق‌های بایگانی برای تمامی فضاها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

فضاهای خاص مانند مدارس، فروشگاه‌های بسیار بزرگ و دانشگاه‌ها نیاز دارند تا از این گاوصندوق‌های بایگانی استفاده کنند.
زمانی که یک بخشی نیاز به استفاده از گاوصندوق دارد، پس می‌تواند کارایی بسیار بالایی را هم از گاوصندوق بایگانی به دست بیاورد.

ولی باید بدانید در گاوصندوق بایگانی یک سری معایبی وجود دارد. امروزه شرکت‌های تولید کننده توانسته‌اند این عیب بزرگ را برطرف کنند.

عیب بزرگی که برای گاوصندوق‌های بایگانی وجود داشت، مقاوم نبودن در برابر آتش سوزی بود.
همچنین شرکت‌های مختلفی هستند، برای اینکه بتوانند ایمنی بالایی را برای گاوصندوق‌ها به وجود بیاورند از موارد متفاوتی استفاده کردند، قفل‌های به روزی را برای آن‌ها در نظر گرفتند.

باید بدانید که گاوصندوق‌های بایگانی که امروزه در بازار وجود دارند، می‌توانند مزیت‌های بسیار زیادی برای افراد داشته باشند.
زمانی که شما از گاوصندوق بایگانی استفاده می‌کنید، یک محصولی را به دست می‌آورید که با استفاده از آن اسناد و مدارک خودتان را بایگانی کنید.

اگر به دنبال این هستید، گاوصندوق بایگانی خوبی را خریداری کنید بهتر است به نکات مهمی که درباره گاوصندوق‌ها وجود دارند، توجه کنید.

از مهمترین مواردی که در هنگام خرید گاوصندوق‌های بایگانی باید به آن توجه کنید، این است، گاوصندوق بایگانی در برابر آتش سوزی مقاوم باشد. شما می‌توانید به شرکت‌های سازنده شرایط مورد نیاز خودتان را بگویید، متناسب با آن‌ها یک گاوصندوق بایگانی را خریداری کنید.

بعضی از گاوصندوق‌های بایگانی به صورتی هستند، مقاومتی بین 700 تا 1000 درجه سانتیگراد دارند.
زمانی که صحبت از مقاومت بین 700 تا 1000 درجه سانتیگراد می‌شود یعنی اینکه این گاوصندوق می‌تواند مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی داشته باشد. شما می‌توانید اطمینان را به دست بیاورید که محصول شما در برابر آتش سوزی مقاوم هستند.

در بعضی از شرکت‌ها مقاومت در برابر آتش سوزی اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل شرکت‌ها به دنبال این هستند، بتوانند مقاومت بالایی را برای گاوصندوق‌ها به وجود بیاورند.

اگر شما از گاوصندوقی استفاده می‌کنید که در برابر آتش سوزی مقاومت بالایی دارد، پس نگرانی بابت تمامی مدارک و اسنادی که درون گاوصندوق نگهداری می‌کنید، ندارید.

همانطور که گفتیم شرکت‌هایی که تولید کننده گاوصندوق هستند می‌توانند گاوصندوق‌هایی را متناسب با نیاز شما بسازند. اینکه تعداد طبقات درون گاوصندوق بایگانی به چه صورتی باشد، آیا طبقات قابلیت جدا شدن و جابجایی داشته باشند، فضای درونی گاوصندوق‌ها متناسب با سفارش مشتری انجام می‌شود.

اما اگر شما ابعاد و ویژگی‌های خاصی را در نظر ندارید، می‌توانید متناسب با استانداردهایی که شرکت به شما ارائه می‌دهند، یک گاوصندوقی را خریداری کنید و از آن استفاده کنید.

معمولاً برای گاوصندوق‌های بایگانی دو در، در نظر می‌گیرند، هر کدام از این درها می‌توانند مقاومت لازمی در برابر آتش سوزی داشته باشند.

برای قفل‌های درها تلاش می‌کنند تا از سیستم ضد سرقت بسیار با کیفیت استفاده کنند، در برابر ضربه و بازگشایی نامتعارف عملکرد عالی را از خودش نشان دهد.

برای گاوصندوق‌های بایگانی یک سری زبانه‌های ثابتی را هم در نظر گرفتند، می‌توانند از دست رفتن مدارک درون گاوصندوق جلوگیری کند.
قطر داخلی که برای زبانه‌های داخلی در نظر گرفتند، حدوداً 40 تا 50 میلی‌متر است که از هر چهار طرف در را مهار می‌کند. این زبانه‌ها از جنس فولاد می‌باشد.

گاوصندوق‌های بایگانی به صورتی هستند که در برابر سرقت مقاومت بالایی را از خودشان نشان می‌دهند.