خودروهایی که امروزه در بازار وجود دارند، برای این تهیه شدند که بتوانند آسایش و راحتی بالایی را برای افراد به وجود بیاورند. زمانی که افراد از ماشین‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند کارهای خودشان را به راحتی انجام دهند.

افراد برای سفرهای روزمره برون شهری و درون شهری از ماشین‌ها استفاده می‌کنند ولی ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چگونه می‌توانید امنیت خودرو را بالا ببرید؟
زمانی که صحبت از امنیت خودرو می‌شود، آن چیزی که به ذهن افراد می‌رسد، این است که با استفاده از قفل فرمان و دزدگیر می‌توانند امنیت خودرو را افزایش دهند.

ولی باید بدانید فقط بالا بردن امنیت ماشین با استفاده از قفل فرمان و دزدگیر انجام نمی‌شود. شما باید لوازم مهم دیگری استفاده کنید. شاید بسیاری از افراد این تفکر را دارند، هیچ وقت اتومبیل من مورد سرقت قرار نمی‌گیرد، فقط این اتفاق برای دیگران اتفاق می‌افتد. باید بدانید که اتفاق ممکن است برای همه به وجود بیاید. شما و فرد دیگری وجود ندارد. هر نوع اتفاقی ممکن است، برای هر فردی به وجود بیاید. به همین دلیل شما باید بتوانید از ویژگی‌های متفاوتی استفاده کنید، امنیت ماشین خودتان را افزایش دهید.

باید بدانید که قفل فرمان، دزدگیر، قفل پدال تا حدی می‌توانید ایمنی ماشین را در برابر سرقت ماشین افزایش دهند.
ولی سوالی که ممکن است، برای افراد به وجود بیاید، این است که ایمنی وسایل داخل ماشین چگونه انجام می‌شود؟

در صورتی که شیشه اتومبیل بشکند، وسایل خودرو به راحتی به سرقت می‌روند، پس ممکن است، خسارت‌هایی را برای افراد به وجود بیاید. این خسارت‌ها به چه صورتی است؟
اگر شما مقداری پول نقد درون ماشین داشته باشید، پس در صورت سرقت با مشکل زیادی روبرو می‌شوید.

ممکن است بسیاری از افراد زمانی که به سفر می‌روند، مدارک شناسایی، طلا، گوشی موبایل، فلش وجه نقد، اشیای گران قیمت خودشان را درون ماشین نگهداری کنند. در صورتی که سرقت اتفاق بیفتد، تمامی این موارد تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

در این نوشته قصد داریم راهکارهایی را به شما ارائه دهیم که شما با استفاده از آن بتوانید امنیت ماشین خودتان را در برابر سرقت افزایش دهید، ویژگی‌های بسیار بالایی را به دست بیاورید.

راهکارهایی برای جلوگیری از سرقت اتومبیل

برای اینکه بتوانید امنیت ماشین خودتان را در برابر سرقت افزایش دهید، لازم است راهکارهای متفاوتی را انجام دهید این راهکارها عبارتند از:

  1. اصلاً جلب توجه نکنید
  2. مطمئن شوید درها قفل هستند
  3. حتماً شیشه‌ها را بالا دهید
  4. ماشین را در هر مکانی پارک نکنید
  5. شارژرها و کابل‌ها را مخفی کنید
  6. از تصادف‌های ساختگی دور شوید
  7. از گاوصندوق اتومبیل استفاده کنید

در ادامه برخی از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. اصلاً جلب توجه نکنید

زمانی که قصد دارید، ماشین خودتان را پارک کنید، در هر فضای آن را قرار ندهید.
تلاش کنید، هیچ چیزی درون ماشین نباشد که توجه سارق را به خودش جلب کند. یکی از ساده‌ترین کارهایی که برای شما وجود دارد، این است که جلب توجه نکنید.

به هیچ عنوان لوازم با ارزش و گران قیمت مانند گوشی، کیف پول، چمدان، عینک آفتابی، لپ‌تاپ و پول نقدی یا هر چیز دیگری را درون اتومبیل قرار ندهید. بهتر است که لوازم مهم خودتان را همراه خودتان بروید. می‌توانید یک گاوصندوق اتومبیلی را خریداری کنید، آن را درون صندوق عقب پنهان کنید.

فضایی که برای گاوصندوق ماشین در نظر می‌گیرید را به صورتی بگذارید که دور از چشم افراد باشد، از لوازم با ارزش خودتان مراقبت کنید.

در صورتی که سارقی داخل ماشین شما را ببیند، ببیند که هیچ وسیله غیر عادی درون آن وجود ندارد، پس تلاش نمی‌کند، ماشین شما را به سرقت ببرد، به همین دلیل شما می‌توانید از ماشین خودتان مراقبت کنید.

ولی اگر یک مورد مهمی درون ماشین وجود داشته باشد، سارق به راحتی در مدت زمان کوتاهی می‌تواند شیشه‌ها را بشکند و یا در عقب را باز کند، به هدف خودش برسد.
حتی کمترین موارد هم می‌تواند افراد را وسوسه کند. زمانی که قصد دارید اتومبیل را پارک کنید، مطمئن شوید، چیزی درون ماشین وجود ندارد.

2. مطمئن شوید که درها قفل هستند

زمانی که قصد دارید، ماشین خودتان را پارک کنید، حتماً بعد از پیاده شدن مطمئن شوید که درها قفل هستند، دزدگیر عملکرد درستی دارد.

در بعضی از موارد اتفاق می‌افتد، افراد فراموش می‌کنند، دزدگیرها را فعال کنند، در این حالت کار برای سارقین بسیار راحت‌تر می‌شود.
نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این است، زمانی که دزدگیر بر روی ماشین نصب می‌کنید، دلیلی بر این نمی‌شود، بخواهید تمامی لوازم را روی ماشین رها کنید، بروید. بهتر است دقت کنید، لوازم با ارزش را از ماشین بردارید.

3. مطمئن شوید که شیشه‌ها بالا هستند

قبل از اینکه بخواهید پیاده شوید، مطمئن شوید، شیشه‌ها بالا هستند.
حتی در زمان کوتاهی که اتومبیل را ترک می‌کنید، بهتر است که ماشین خودتان را در حالت قفل قرار دهید.

ممکن است، سرقت در کوتاه‌ترین زمان انجام شود. اگر در ترافیک هستید، مطمئن شوید، شیشه‌ها بالا هستند. شاید افرادی شما را تحت نظر داشته باشند.

4. ماشین را در هر فضایی پارک نکنید

یکی از توصیه‌هایی که همیشه برای افراد داریم، این است، ماشین‌ها در فضای امن پارک کنید.

فضاهایی که خلوت هستند یا تاریک هستند، اصلاً ماشین خودتان را قرار ندهید، زیرا این فضاها اصلی‌ترین فضاها برای سرقت به حساب می‌آیند.
بهتر است زمانی که قصد دارید، ماشین را پارک کنید، مانند یک سارق فکر کنید.

احتمال اینکه در محل‌های شلوغ و پر رفت و آمد و دوربین سرقت اتفاق بیفتد، بسیار کم است. بهتر است فضای مناسبی را برای پارک کردن اتومبیل در نظر بگیرید.

5. از گاوصندوق اتومیبل استفاده کنید

انواع سایزهای گاوصندوق در بازار وجود دارد، گاوصندوق اتومبیل از سری وسایلی است که می‌توانن به بهترین شکل ممکن از لوازم مهمی که درون ماشین دارید، نگهداری کند.

شما می‌توانید پول نقد مدارک مهم اشیای قیمتی اسلحه یا هرچیز دیگری که برای محافظت از آن نگران هستید را درون گاوصندوق‌ها اتومبیل قرار دهید. بسیاری از افراد فکر می‌کنند، داشبورد ماشین به عنوان یک فضای نگهداری بسیار عالی می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

ولی باید بدانید که داشبورد ماشین اصلاً فضای مهمی برای نگهداری لوازم و مدارک با ارزش نیست، زیرا سارقین به راحتی می‌توانند شیشه‌های ماشین را بشکنند، به محتویات درون داشبورد دسترسی پیدا کنند. بسیاری از سارقین آنقدر حرفه‌ای هستند، نیازی به شکستن شیشه ندارند. به راحتی هرچه تمام‌تر می‌توانند در اتومبیل را باز کنند، به محتویات درونی آن دسترسی پیدا کنند.

زمانی که شما از یک گاوصندوق اتومبیل استفاده می‌کنید، ایمنی بسیار عالی را به دست می‌آورید. ممکن است، مسائلی داشته باشید که لازم است آن‌ها را درون ماشین نگهداری کنید.
در این زمان وجود گاوصندوق‌های ماشین می‌تواند عملکرد بسیار عالی را برای شما به وجود بیاورد.