زمانی که افراد قصد دارند، گاوصندوقی را خریداری کنند به دنبال این هستند که ایمنی را برای محل کار یا خانه خودشان به وجود بیاورند. زمانی که شما یک گاوصندوقی را خریداری می‌کنید از آن گاوصندوق تا سالیان سال استفاده می‌کنید.
اگر بتوانید خرید درستی از گاوصندوق به دست بیاورید، پس از خرید خودتان راضی هستید. در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیار زیادی در هنگام استفاده از گاوصندوق داشته باشید.
ما در این نوشته قصد داریم مشخصات گاوصندوق‌های غیر ایمن را برای شما توضیح دهیم.
در سال‌های گذشته فقط افراد مفرح و پولدار از گاوصندوق استفاده می‌کردند، ولی امروزه استفاده از گاوصندوق بسیار زیاد شده است. افراد زیادی به دنبال استفاده گاوصندوق می‌روند.

امروزه به دلیل اینکه نیاز امنیت به عنوان یک موضوع بسیار مهم برای تمامی افراد است، تولیدکنندگان گاوصندوق افزایش پیدا کرده است. تنوع و قیمت گاوصندوق‌هایی که امروزه در بازار وجود دارد با سالیان قبل تفاوت بسیار زیادی داشته است.

افراد زیادی به دنبال استفاده از گاوصندوق‌ها هستند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که تمامی گاوصندوق‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند، یک کیفیت واحدی ندارند.

کیفیت درون گاوصندوق‌ها یک موضوع کاملاً متغیری است. اگر نگاهی به صنعت گاوصندوق بیندازید، متوجه می‌شوید که گاوصندوق‌ها یک فضایی بیشتر از یک جعبه فلزی هستند.

اگر اطلاعات خودتان را در زمینه گاوصندوق افزایش دهید، متوجه می‌شوید که امروزه گاوصندوق‌های مدل‌های متفاوت، کیفیت‌های متفاوت در بازار وجود دارند.

متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها در زمینه خرید گاوصندوق هستند که اطلاعات نادرستی را در زمینه خرید گاوصندوق به شما می‌دهند، باعث می‌شوند که شما به خطا بیفتید. بهتر است که مقداری تحقیق کنید، اطلاعات خودتان را در زمینه گاوصندوق افزایش دهید.

با افزایش اطلاعات بتوانید یک گاوصندوق با کیفیتی را خریداری کنید و از آن تا سالیان سال استفاده کنید.
گاوصندوق‌های غیر ایمن از سری گاوصندوق‌هایی هستند که به هیچ عنوان نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

در واقع گاوصندوق‌های غیر ایمن درجه ایمنی بسیار پایینی دارند و در بعضی از موارد فروشندگان آن‌ها را به عنوان گاوصندوق‌های ضد سرقت و نسوز می‌دانند.

مشخصات گاوصندوق‌های غیر ایمن

گاوصندوق‌های غیر ایمن از سری گاوصندوق‌هایی هستند که کیفیت بسیار پایینی دارند، مشکلات زیادی را برای خریداران به وجود می‌آورند.

زمانی که قصد دارید، گاوصندوقی را خریداری کنید، حتماً به نکات مهمی که درباره خرید گاوصندوق‌ها وجود دارند توجه کنید، یکی از بهترین گاوصندوق‌ها را خریداری کنید. نکاتی که برای گاوصندوق‌های غیر ایمن وجود دارند، عبارتند از:

  • ساخت بسیار ضعیف
  • وزن بسیار پایین
  • استفاده نکردن از فولاد برای بدن و در

معمولاً گاوصندوق‌هایی که در برابر آتش سوزی مقاومت لازمی را دارند به صورتی هستند که رطوبت درون آن‌ها جمع می‌شود. در مناطق مرطوب جمع شدن رطوبت یک موضوع بسیار رایجی است که نسبت به مناطق غیر مرطوب هم احتمال آن بیشتر است.

اگر می‌خواهید متوجه رطوبت درون گاوصندوق شوید، باید بدانید زمانی که در گاوصندوق را باز می‌کنید، بوی کپک از آن می‌آید.

گاوصندوق‌های مقاوم در برابر آتش سوزی به صورتی تهیه شدند که هوای تازه به درون آن‌ها وارد نمی‌شوند، پس همین موضوع باعث جمع شدن رطوبت در فضای درونی گاوصندوق می‌شود.

اگر در گاوصندوق‌های مقاوم در برابر آتش از فلز مناسبی استفاده نکنند، حرارت زیاد باعث ذوب شدن بدنه و بخشی از آن می‌شود، باعث می‌شود تا آتش به درون محتویات گاوصندوق نفوذ پیدا کند و محتویات را از بین ببرد.

یکی از موارد بسیار مهمی که در هنگام خرید گاوصندوق‌های ایمن باید به آن توجه کنید، این است که سارقین را به هیچ عنوان دست کم نگیرید.

یک سارق بیشتر زندگی خودش را به سرقت پرداخته است، پس به هیچ عنوان نباید فکر کنید که اطلاعاتی در زمینه سرقت ندارد و فکر کنید که آن‌ها بی‌تجربه هستند.

سارقین بهتر از هر کسی می‌دانند که بهترین جا برای مخفی کردن گاوصندوق کجا هست، همچنین روش‌های باز کردن گاوصندوق‌های ایمن را می‌دانند.

باید بدانید که گاوصندوق‌های غیر ایمن به دلیل اینکه کیفیت و تاییدیه‌های مجازی را در برابر سرقت ندارند، پس کار را برای سارقین بسیار راحت‌تر می‌کنند.

هر چقدر پیشرفت علم و تکنولوژی ویژگی‌های بالاتری را برای گاوصندوق‌ها به وجود می‌آورد در نتیجه سارقین هم تلاش می‌کنند تا امکانات خودشان را افزایش دهند.

معمولاً برای تولید گاوصندوق غیر ایمن از ورق‌های در و بدنه بسیار بی‌کیفیت و بد استفاده کردند که به راحتی با استفاده از دریل یا شی نوک تیز باز می‌شود و افراد می‌توانند به محتویات درونی آن دسترسی پیدا کنند.

اگر گاوصندوق با قفلی را خریداری کرده‌اید که از نظر ایمنی و امنیت مورد تایید نیست، آزمایش‌های لازمی را روی آن انجام ندادند، همچنین گواهی‌های ایمنی لازم را ندارد، پس اصلاً نباید از این گاوصندوق انتظار ایمنی بالایی در برابر سارقین داشته باشید.

1. ساخت بسیار ضعیف

یک مورد بسیار مهمی که برای خرید گاوصندوق اهمیت دارد، این است که شما برای خرید گاوصندوق چه هدفی دارید. در مرحله اول باید هدف خودتان را از خرید گاوصندوق مشخص کنید و متناسب با آن به سراغ خرید گاوصندوق بروید.

متاسفانه بسیاری از تولید کنندگان برای اینکه بتوانند گاوصندوق ارزانی را تهیه کنند از موارد اولیه بی‌کیفیت و روش‌های ساخت غیر استاندارد تهیه استفاده کردند، یک گاوصندوق غیر ایمنی را در اختیار افراد قرار می‌دهند.
ساختار گاوصندوق اهمیت بسیار زیادی دارند.

باید به فلزی که برای تهیه در به کار می‌رود، توجه کنید.

اگر از ورق‌های ضعیف و به کیفیت در بدنه، از قفل‌های بی‌کیفیت و ایمنی پایین، از گچ یا ماسه به جای بتن در داخل بدنه گاوصندوق به کار رفته باشد، شما باید بدانید که این گاوصندوق اصلاً نمی‌تواند ایمنی لازمی را برای شما به وجود بیاورد.

در هنگام خرید حتماً به این موارد توجه کنید و آن‌ها را در نظر داشته باشید.

2. وزن بسیار پایین

اگر قصد دارید که گاوصندوقی را خریداری کنید، برای خرید گاوصندوق به یک سری موارد مهمی را توجه کنید. باید دقت کنید که وزن گاوصندوق درون گاوصندوق اهمیت دارد.

ممکن است که شما در یک ساختمان یا آپارتمان زندگی کنید که اجازه پیچ کردن گاوصندوق به کف یا قرار دادن گاوصندوق را درون دیوار نداشته باشید، پس مطمئن شوید که گاوصندوقی را خریداری می‌کنید که وزن مناسبی را برای شما دارد.

گاوصندوق‌های سبک به راحتی توسط افراد جابجا می‌شوند، ولی گاوصندوق‌های سنگین به راحتی قابل جابجایی نیستند. بدنه گاوصندوق‌ها باید ایمنی کافی داشته باشند تا بتوانند از سرقت سارقین جلوگیری کنند.

اگر شما در طبقه همکف زندگی می‌کنید، بهتر است که از گاوصندوق‌های سنگین استفاده کنید.
گاوصندوق‌های سنگین قابلیت جابجایی بسیار کمتری دارند، پس می‌توانند ایمنی بالاتری را برای افراد به وجود بیاورند.